Vietcombank VISA Platinum Debit Card

31/05/2019 01:13 PM

1.      Card features and benefits

  • The card is linked with cardholder's current account, which available for using anytime, anywhere.
  • Earning interest on account balance.
  • Flexible and convenient payment at all points of sales nationwide and easy payment with MOCA app.
  • Cash withdrawal at all ATM nationwide.
  • Payment for electricity, water, internet bills and insurance…
  • Exclusive offers from Vietcombank and Visa periodically.
  • Keep track of transactions and manage spending easily with additional services such as VCB-iB@nking, VCB-Mobile banking, SMS Banking, VCB-Phone Banking
  • Comprehensive and highly secure technology complied with international standards.
  • Customer services 24/7 via Hotline 1900.54.54.13.

2.      Privileges

Rewards program: Cardholders are entitled to the cashback of 0,3% spending volume for payment transactions using Vietcombank Visa Platinum. For more details, please refer hereFor the T&C of cashback program applied from 21/01/2021, please refer here.

- Golf benefit: Discount on green fee at prestigious golf clubs in Vietnam and worldwide. For more information, please refer here.

Insurance benefit: cardholder and family members are entitled to insurance benefit with covered amount up to 10.5 bil VND/person. For more information, please refer here.

Details of insurance policy as below:

* For cards issued/renewed from 01/04/2021 until the end of 31/03/2022:

  • To be entitled to insurance coverage provided by PVI within 12 months since the date of issuance/renewal (01/04/2022 – 31/03/2023 correspondingly)
  • Detail of PVI’ insurance policy here

* For cards issued/renewed from 01/04/2022 until the end of 31/03/2023:

  • To be entitled to insurance coverage provided by MIC.
  • Detail of the insurance policy here

* When PVI’s coverage term has expired, MIC will be the insurance provider.​​​​​​​

- Card services fees benefits for principle cardholder:

  • Free issuance fee;
  • Free first year annual fee for 01 VCB credit card (except for Platinum card)
  • Free reissuance/replacement fee;
  • Free PIN reissuance;
  • Free cash withdrawal at VCB's ATM;
  • Free charge back fee;
  • Free card lost notification fee;
  • Free sales slip retrieval fee at VCB's POS;
  • Free transaction summary of 1 year upon cardholder's request.
  • Free account balance statement confirmation for principle cardholder.

Card usage limit

TransactionsMaximum limit per dayMaximum limit per 01 transaction
CashwithdrawalVND 100 mil.At Vietcombank's ATMOther banks' ATM
VND 5 mil.Depend on payment bank
Cashwithdrawal in foreign currency overseas VND 30 mil
SpendingVND 500 mil.VND 500 mil.
Transfer through ATMVND 300 mil.Under VND 100 mil.
Interbank money transfer through card
VCB-iB@nkingVND 60 mil.VND 30 mil.
 ATMVND 300 mil.VND 50 mil.
 VCB-Mobile B@nkingVND 50 mil.VND 20 mil.

Card usage information

  • Card validity: maximum 04 years
  • Number of supplementary cards: maximum 03 cards 
  • Statement date: 20th of every month

1.      Issuance conditions

  • Individual of 15 years old and above, those who do not loss or have restriction of civil act capacity as prescribed by law.
  • In case cardholder is foreigner, customer must be allowed to reside in Vietnam for duration of 12 months and above.

2.      Issuance documents

  • Application form for international debit card for individual customer (please refer here).
  • Copy of ID card/passport (please present the original for authenticity check);  
  • Account opening registration form (in case customer do not have account at VCB);
  • Other documents per Vietcombank's request (for consumer whose cards are authorized by company).
  1. 1. Tôi nên chọn hình thức nhận OTP nào để khi ra nước ngoài vẫn có thể thực hiện các giao dịch trên VCB Digibank?
  2. 2. Tôi có thể thay đổi số điện thoại nhận OTP không?
  3. 3. Mã xác nhận giao dịch là gì?
  4. 4. Tôi đã kích hoạt VCB Smart OTP nhưng không thấy hiển thị VCB Smart OTP trong danh sách phương thức xác thực giao dịch, tôi cần làm gì?
  5. 5. Phân biệt các phương thức nhận OTP?
  6. 6. Tôi có thể nhận OTP như thế nào?
  7. 7. One-time-password (OTP) là gì?
  8. 8. Tôi không thể đăng nhập dịch vụ VCB Digibank dù thông tin tôi nhập là chính xác?
  9. 9. Tôi có nhất thiết phải sử dụng Cookies cho trình duyệt hay không?
  10. 10. Trước đây, tôi đăng nhập vào VCB Digibank bình thường, nhưng tại sao bây giờ tôi hình như đang gặp vấn đề với đăng nhập và thỉnh thoảng nhận được thông báo lỗi giống nhau?
  11. 11. Tôi không nhận được email thông báo kết quả giao dịch trên VCB Digibank, tôi cần phải làm gì?
  12. 12. Tôi đang sử dụng dịch vụ VCB Digibank thì chương trình hiển thị thông báo "Thời gian truy cập sử dụng dịch vụ đã hết. Quý khách vui lòng đăng nhập lại"?
  13. 13. Tôi có một tài khoản chung (Joint Account) tôi có thể tra cứu trên VCB Digibank không?
  14. 14. Tính năng Cài đặt chức năng yêu thích có gì nổi bật?
  15. 15. Nếu tôi nhập sai Mật khẩu, Ngân hàng có tạm khóa truy cập dịch vụ VCB Digibank của tôi không?
  16. 16. Tôi phải làm gì nếu quên Tên đăng nhập hoặc Mật khẩu của dịch vụ VCB Digibank?
  17. 17. Mật khẩu sử dụng dịch vụ VCB Digibank nên được đặt như thế nào?
  18. 18. Tôi muốn có nhiều Tên đăng nhập sử dụng dịch vụ VCB Digibank?
  19. 19. Tôi muốn thay đổi tên đăng nhập VCB Digibank, tôi cần làm gì?
  20. 20. Tôi cần làm gì trong lần đăng nhập đầu tiên?
  21. 21. Làm thế nào để đăng nhập dịch vụ Ngân hàng số VCB Digibank?
  22. 22. Tôi không muốn tiếp tục sử dụng dịch vụ Ngân hàng số VCB Digibank thì phải làm gì?
  23. 23. Tôi có nhiều tài khoản mở tại các Chi nhánh Vietcombank khác nhau. Tôi sẽ phải đăng ký dịch vụ Ngân hàng số VCB Digibank ở đâu, có cần phải đăng ký riêng cho từng tài khoản không?
  24. 24. Sau khi đăng ký Ngân hàng số VCB Digibank, Ngân hàng gửi cho tôi Tên đăng nhập và Mật khẩu sử dụng VCB Digibank bằng cách nào?
  25. 25. Tôi muốn đăng ký sử dụng Ngân hàng số VCB Digibank thì phải đăng ký ở đâu và phải làm các thủ tục gì?
  26. 26. Tôi đã đăng ký dịch vụ VCB – iB@nking, VCB Mobile B@nking nhưng tôi quên mật khẩu dịch vụ, tôi cần làm gì để thực hiện chuyển đổi sang sử dụng dịch vụ Ngân hàng số VCB Digibank?
  27. 27. Tôi đang ở nước ngoài, tôi có chuyển đổi để sử dụng dịch vụ VCB Digibank được không?
  28. 28. Tôi đang sử dụng dịch vụ VCB Mobile B@nking/ VCBPAY, tôi phải làm gì để thực hiện chuyển đổi sang sử dụng dịch vụ Ngân hàng số VCB Digibank?
  29. 29. Tôi đang sử dụng dịch vụ VCB – iB@nking, tôi phải làm gì để thực hiện chuyển đổi sang sử dụng dịch vụ Ngân hàng số VCB Digibank?
  30. 30. Tôi có thể nhận hỗ trợ như thế nào nếu tôi gặp trục trặc khi sử dụng dịch vụ VCB Digibank?
  31. 31. Có phải dịch vụ Ngân hàng số VCB Digibank hoạt động liên tục 24 giờ?
  32. 32. Nếu tôi ra nước ngoài thì có thể sử dụng dịch vụ Ngân hàng số VCB Digibank được không?
  33. 33. Ai có thể sử dụng dịch vụ Ngân hàng số VCB Digibank?
  34. 34. Tôi có thể làm giao dịch gì khi sử dụng dịch vụ Ngân hàng số VCB Digibank?
  35. 35. Tại sao tôi nên chọn sử dụng dịch vụ Ngân hàng số VCB Digibank?
  36. 36. Dịch vụ Ngân hàng số VCB Digibank là gì?
  37. 37. Tôi có thể sử dụng các dịch vụ gì khi đăng ký sử dụng VCB-SMS B@nking?
  38. 38. Dịch vụ VCB-SMS B@nking là gì?